Braket Çeşitleri

Geçmişten günümüze, ortodontide kullanılan braket sistemlerinde hem estetik hem de rahatlık açısından büyük gelişmeler kaydedilmiştir. Tüm braketlerin kendilerine ait avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır. Ortodontik probleminiz belirlendikten sonra size uygun olan braket sistemleri hakkında hekiminiz sizi bilgilendirecek ve sizin de tercihiniz doğrultusunda kullanılacak sistem belirlenecektir.

Estetik Braketler

Estetik braketler, görünümleri diş rengine daha benzer olan ve klasik metal braketlere göre daha az belirgin olan ortodontik tedavi araçlarıdır. Özellikle erişkin bireyler, metal brakete bağlı estetik kaygıları nedeniyle ortodontik tedavilerini ertelemekte ya da protez yaptırmayı düşünmektedirler. Estetik braketler bu bireyler için tedaviye ilgiyi arttıran bir çözüm olarak görünmektedir.

Estetik braketler porselen, safir, kompozit, gibi farklı metaryellerden üretilebilmektedir. Dayanıklılıkları, işlevsellikleri ve görünürlükleri metaryele bağlı olarak değişkenlik göstermekle birlikte, hepsinin ortak özelliği daha az görünür olmalarıdır. Bu braketlerle birlikte diş renginde ark tellerinin kullanılabilmesi , estetik avantajları daha üst düzeye taşımıştır.

Estetik braketlerin dezavantajları ise daha maliyetli olmaları ve metal braketlere oranla mekanik dezavantajlarının bulunmasıdır.

Lingual Braketler

Dişlerin dil tarafındaki iç yüzeylerine uygulanan dışarıdan görünmeyen braket sistemleridir.

Dişlerin ön yüzeylerine uygulanan braketler standardizedir ve her hastaya uygulanır. Lingual braketler ise, hastadan alınan ölçüler üzerinde kişiye özel hazırlanır ve uygulanır.

Braketlerin görünmemesi lingual tekniğin en önemli avantajı iken, dil bölgesinde yer alan braketlerin dil üzerinde iritasyonlar oluşturabilmesi ve kişiye özel hazırlanması nedeniyle pahalı olması sistemin dezavantajlarıdır. Lingual braketlerin normal ve kapaklı sistemleri mevcuttur.

Invisalign

Teknolojik gelişmelerin ortodonti alanına yansıması olan invisalign sistemi, ortodontik tedavide en güncel yaklaşımlardan biridir.

Invisalign sisteminde ortodontik tedavi dişler üzerine oturan şeffaf plaklar aracılığı ile yürütülür ve bu plaklar bilgisayar ile desteklenen sistemler sayesinde hazırlanır.

Invisalign’ın en önemli özelliği kişiye özel bir tedavi sistemi olmasıdır. Hastadan alınan ölçüler Amerika’da ilgili merkeze gönderilir. Bu ölçüler üzerinde, ortodonti uzmanının da yönlendirmesi ile dişlerin düzeltilmesini sağlayacak şeffaf plaklar serisi hazırlanır.

Ortodonti hastası bu plakları iki haftada bir, sonraki plağa geçmek üzere suretiyle yemekler hariç sürekli kullanır. Son plağın da kullanılması ile final sonuca erişilmiş olunur.

Invisalign sistemi tel taşımak istemeyen hastalar için iyi bir alternatif olarak görünmekle birlikte hasta uyumunun çok önemli olduğu estetik ama disiplin gerektiren bir tedavi yaklaşımıdır. Invisalign tedavi yönteminin, sizin için uygun olup olmadığı konusunda bilgi almak adına bir ortodonti uzmanına başvurmanız yararlı olacaktır.